onsdag 4 juli 2012

Strawberry fields forever

Vi gjorde en liten övernattning hos mormor & morfar för att både mamman o pappan
Berg-o-Dahl skulle få njuta av champagnen igår.
Vi vaknade till strålande sol och glada barn, även om klockan bara var 7...
Fast det är ju o andra sidan en timme senare än den sedvanliga väckningen vid 6 tiden...
Lite film på det o mamman o pappan kunde blunda en extra stund.
God frukost och pappan skickades till the office.
Mamman åkte hem och vattnade blommor o hämtade kläder.
Mamman påbörjade ett tvättmaraton.
Tog med mig stora och plockade fläder, han hade sååååå ont i benen och ville bli buren.
No go på det. Efter en del gnäll var vi tillbaka med en kasse fläder.
Lunch.
Jordgubbsplock.
Flädersaft.
Middag.
Dåligt uppförande, av lilla, som inkluderar skrik och kast av mat o bestick- resultat = sängen.
Dåligt uppförande, av stora, som inkluderar skrik, utbrott och kast av Lego- resultat = sängen
Trött mamma bloggar...
Bor på hotell mormor & morfar en natt till, det är bra service o god mat här o pappan är på nån middag som kallas "jobb" men brukar lukta mer som spritfest när han kommer hem...
Imorgon, då blir det fler husmorspoäng, då ska det saftas på jordgubbarna!

Hilding o Vilding på väg ut till the strawberry field
Vi var tre plockare och en ätare...



Finfina

Gubba?
Mamma, dela!
Betyder ta bort det gröna...
Good enough?
Ser lite läskig ut...
I try...
Mmmmm, mea gubba!
"Oj då mamma"
Jag älskar jordgubbar!...
...eller jag önskar att jag gjorde det.
Jag säger alltid att jag gör det men jag gör ju faktiskt inte det.
Men det var kul att plocka!
En del av skörden som till slut blev 4.5 kilo prima strawvberries


Men glass det gillar vi båda!
Och det måste man visst äta varje gång hos bonden, eller?

Får jag smaka din fast min inte är slut?
Är jag slug nu eller?


Hur många husmorspoäng får man för fläderblomssaft och självplock av jordgubbar på en och samma dag???







1 kommentar:

  1. En hel massa gissar jag!
    Tänk vad mycket grädde det skulle gå åt till 4,5kg jordgubbar!

    SvaraRadera