tisdag 3 juli 2012

What's up?

(Skrevs igår, måndag...)

Ja, det kan man verkligen undra...
Det är lite som dansa pausa låten fast skriva pausa liksom...
Vi har just pausat igen bloggen och jag!

Nu är det semester! Underbara efterlängtade semester!
Viggo sover, Kalle är hos en kompis och Andreas jobbar.
Jag är SJÄLV, helt själv och det är fantastiskt skönt.
Dumt att utmana ödet, nu vaknar väl Viggo och Kalle kommer instörtande.
Vad har hänt under pausen då?
Massor...
Det är inte ens lönt att försöka uppdatera er.
Hörde jag ett "Maaammmmmaaa"? Visst f-n gjorde jag det....

Finaste lillfisen har fyllt 2 busiga år och där började pausen.
På lördag fyller stora fina 4 mopsiga år.
Har mamman blivit äldre? Tjockare? Tröttare? Mer sliten? Lite hängigare i skinnet?
Ja på allt ovanstående... tyvärr...

Vi har beslutat oss för att stanna hemma tills det är dags för Danmark med Hedenusarna.
Jag får 4, ja 4!!!, veckor hemma innan dess och en vecka efter. LYX!
Vi vacklade fram och tillbaka över resan till Norrland eller inte.
Vemodigt men samtidigt så skönt att bara vara hemma.
Bara vi.
Tillsammans.

Jag hör honom, han är vaken men jag ignorerar en liten stund till...
"Maaaammmmaaaaa"
ok, det är dags...

Lite bilder från pausen...


På besök hos Melker & Malte och mamma Ann som har världens mysigaste lilla trädgård.
Mysiga små gångar och massor av bär. Lillfisen in paradise "Mmmm gubba"...

Viggo och Malte, små bärplockare!



Kalle och Melker byggde ihop hela den här båten av smålego, tillsammans!
2 st 4 åringar och no fighting.
Tror att vi har kommit till smålegofasen kanske?
Kalle protesterade högljudd när vi skulle åka hem...
Hoppas vi kan ses snart igen!?


Igår började som sagt semestern!
"Mamma kan jag få en godismacka och en skinkmacka till frukost. Snäääääälla, lovar du"???
Sulle jag lova en godismacka till frukost?
Yes, första dagen på semestern, of course!
Brorsan sov ju...
Brorsan har kommit till en ny fas btw, vakna kl 6 för att sen plocka nappen och säga "såa schäng"
framåt 9 snåret...


Hmmm, nu ska vi se vad jag önskar mig i födelsedagpresent...

Fjäderplockaren Kalle...
Fjädrar överallt, han går loss på varenda kudde i hela huset och
samlar sen fjädrarna i en burk...

Äntligen blev den där lavendelrabatten framför huset gjord!
Jag är så nöjd, det blev jättefint!
Ska hitta några fina kantstenar och rama in med bara.
Tips på vart?
Ser vita tunna avlånga framför mig...
Växthuset grönskar, allt är omplanterat och det finns hopp...
2 pallkragar är målade och ska fyllas med jordgubbar, smultron, sallad och kryddor!
(de ska inte stå mitt på gräsmattan...)
Semesterprojekt!

2 kommentarer:

  1. Åh va härligt med långsemester Cissi, det är du verkligen värd!

    Ser ut som ni har det supermysigt!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Här sitter jag tre hus bort och har varken sett (den uberfina) lavendelrabatten eller att pallkragarna är målade.
    Skäms på mig.

    Vill också gräva fram en rabatt på samma ställe. Av nån anledning växer inte gräset där?!

    Ha en UUUNDERBAR semester!!!

    Ps. Det går inte att göra tyskt "y" (u med prickar) på iPhone? Ds.

    SvaraRadera